Radio România este inițiatorul și organizatorul Târgului Internațional "GAUDEAMUS - Carte de învățătură" și al întregului Program LECTURA din care face parte acest eveniment-emblemă al pieței editoriale.
Înființat în anul 1928, sub numele de Societatea de Difuziune Radio-Telefonică, Radio România este unul dintre cele mai vechi posturi de radio din Europa, bine racordat însă, prin dinamică, strategie editorială și conținut al emisiunilor la realitatea imediată.
Înainte de 1 noiembrie 1928, data la care a avut loc prima transmisiune a postului națională exista în România o adevărată mișcare pro-radiofonie, al cărei principal protagonist era profesorul Dragomir Hurmuzescu (primul președinte al Consiliului de Administrație al Societății); pasiunea și munca unor pionieri ai domeniului, în România, s-au concretizat prin înființarea instituției care astăzi poartă numele de Societatea Română de Radiodifuzine și pe care milioane de ascultători o cunosc drept "Radio România".
După 87 de ani de activitate neîntreruptă, în care Radio România a reprezentat cu adevărat o "voce" în toate momentele memorabile din istoria ultimului secol, postul public de radio s-a impus în peisajul mediatic drept unul dintre liderii naționali de audiență și credibilitate, statut câștigat și datorită unei constante preocupări pentru menținerea unorâ înalte standarde profesionale.
În prezent, Radio România emite pe trei posturi naționale (Radio România Actualități, Radio România Cultural și Antena Satelor), în afara granițelor prin Radio România Internațional 1 (în limba română) și Radio România Internațional 2 (în 10 limbi străine) și la nivel regional prin 8 studiouri regionale și un post regional dedicat exclusiv muzicii clasice: Radio România Muzical. Oferta Radio România este completată de Radio3Net "Florian Pittiș", primul post din țară exclusiv on-line.
Pe plan internațional, Radio România este membru activ al unora dintre cele mai prestigioase asociații profesionale europene și mondiale: EBU- Uniunea Europeană de Radioteleviziune,  U.R.T.I.- Universitatea Radiofonică de Televiziune Internațională, I.P.I.- Institutul Internațional de Presă și Co.Pe.A.M.- Conferința Permanentă a Audiovizualului Mediteranean.

Radio România - lider constant pe piața de radio
Radio România Actualități își menține poziția de lider pe piața de radio din România, având o cotă de piață de 13,8% la nivel național, 14,4% în mediul urban și de 14,8% în București, după cum arată datele de audiență furnizate de Asociația pentru Radio Audiență (ARA), valul de vară 2015, publicate astăzi. Aceste rezultate se datorează creșterii numărului de ascultători ai Radio România Actualități în toate mediile de rezidență (național, urban, București).
Programele Radio România (Radio România Actualități, Radio România Cultural, Radio Romania Muzical, Radio România Antena Satelor și Rețeaua Studiourilor Regionale) sunt alese zilnic de peste 4,5 milioane de ascultători, Societatea Română de Radiodifuziune înregistrând o cotă de piață de circa 30%.
Studiul de Audiență Radio - valul de vară 2015 a fost efectuat în perioada a 27 aprilie - 16 august 2015 de către IMAS - Marketing și Sondaje și GFK România - Institut de Cercetare de Piață SRL, pe un eșantion de 9.445 de persoane dintre care 7.400 în mediul urban și 2.045 în mediul rural.
Măsurarea audienței s-a realizat pe baza metodei rememorării audienței din ziua precedentă (Day After Recall), metodă la care apelează cele mai multe dintre sistemele de măsurare pe plan internațional, metodologie recomandată de EBU (European Broadcasting Union) și ESOMAR (European Society for Opinion & Marketing Research).